Beste studenten, naar de les komen leidt tot betere punten (meta-analyse)

2 Mrt

X, Y of Einstein?

Deze nieuwe meta-analyse die ik via Tim van der Zee ontdekte bekeek de relatie tussen lessen bijwonen en de resultaten. En het verband is groot, meer nog: het zou zowat de beste voorspeller zijn van de examenresultaten, beter dan eerdere studieresultaten, studiegewoontes of studievaardigheden. Verplichte aanwezigheid zou een kleine, positieve invloed hebben op de resultaten.

Maar is dit niet gewoon een correlatie en zitten er andere redenen achter? De onderzoekers nuanceren:

In aggregate, our findings that suggest that (a) attendance is strongly related to grades, (b) attendance is only weakly to moderately related to student characteristics, and (c) a mandatory attendance policy has a (small) positive effect on average grades provide strongest support for the unique effects model (Figure 1). The lack of evidence for student characteristics that are strongly related to both grades and attendance suggests that the mediated effects model is unlikely to be valid, whereas the positive effects…

View original post 190 woorden meer

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: