Arteveldehogeschool lanceert chatbot Artie (persbericht)

6 Nov

Ik deel ook niet vaak projecten waar ik op onze hogeschool aan (mee)werk maar Artie, de chatbot die ik het afgelopen jaar heb ontwikkeld binnen de opleiding Communicatiemanagement van de Arteveldehogeschool, stel ik via deze weg toch graag aan jullie voor.

X, Y of Einstein?

Doe het niet vaak, iets van mijn eigen hogeschool delen hier, maar bedacht dat ik dit ook zou delen als het niet van mijn hogeschool zou zijn, dus:

Opleiding Communicatiemanagement communiceert voortaan ook via AI

Eind september werd hij al even aan de directie en medewerkers van Arteveldehogeschool voorgesteld, maar sinds deze week is het helemaal officieel: Artie staat klaar om voortaan op zoveel mogelijk vragen te antwoorden van potentiële, toekomstige en nieuwe studenten. Artie is de chatbot waarmee Arteveldehogeschool een Vlaamse primeur in het hoger onderwijs in huis haalt. De bot werd ontwikkeld door de opleiding Communicatiemanagement en gaat in eerste instantie voor deze opleiding worden ingezet. Zijn virtuele kantoor wordt de opleidingspagina op Facebook en de bijbehorende Messenger-applicatie.

“We hoorden het Bart De Waele van het digitaal agentschap Wijs eerder dit jaar nog graag zeggen”, vertelt Serge Cornelus, docent in de opleiding en medebeheerder van de sociale mediakanalen van…

View original post 279 woorden meer

Geef een reactie

