Improving Student Success: Some Principles from Cognitive Science

31 Jan

Via YouTube ontdekte ik deze keynote uit 2013 van John Dunlosky, professor psychologie aan de Kent State University, waarin hij dieper ingaat op welke studievaardigheden of strategieën (retrieval practice, distributed practice of successive relearning) het verschil kunnen maken.

 

 

Zeker ook de moeite waard om te lezen is het artikel “Improving Students’ Learning With Effective Learning Techniques: Promising Directions From Cognitive and Educational Psychology” van Dunlosky, Rawson, Marsh, Nathan en Willingham (2013) waarin de kracht (en in bijvoorbeeld het geval van herlezen of aanduiden soms ook de beperking) van 10 verschillende technieken wordt belicht.

 

 

 

 

Advertenties

2 Reacties to “Improving Student Success: Some Principles from Cognitive Science”

  1. Pedro 1 februari 2016 bij 7:57 am #

    Dit is op X, Y of Einstein? herblogd.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Improving Student Success: Some Principles from... - 2 februari 2016

    […] Via YouTube ontdekte ik deze keynote uit 2013 van John Dunlosky, professor psychologie aan de Kent State University, waarin hij dieper ingaat op welke studievaardigheden of strategieën (retrieval practice, distributed practice of successive relearning) het verschil kunnen maken.  […]

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: