Nieuw rapport: top 20 principes uit de psychologie die elke leraar moet kennen

9 Mei

X, Y of Einstein?

Er is een nieuw rapport gepubliceerd van APA met daarin 20 inzichten uit de psychologie die elke leerkracht zou moeten kennen om les te geven. Sommige zullen misschien wel haaks staan op wat sommige leerkrachten (en opleiders) denken, veel zijn gelukkig ondertussen voor veel leraren evident.

Dit zijn de 20 principes samengevat, lees hier het volledige rapport:

PRINCIPLE 1 Students’ beliefs or perceptions about intelligence and ability affect their cognitive functioning and learning.

PRINCIPLE 2 What students already know affects their learning.

PRINCIPLE 3 Students’ cognitive development and learning are not limited by general stages of development.

PRINCIPLE 4 Learning is based on context, so generalizing learning to new contexts is not spontaneous but instead needs to be facilitated.

PRINCIPLE 5 Acquiring long-term knowledge and skill is largely dependent on practice.

PRINCIPLE 6 Clear, explanatory, and timely feedback to students is important for learning.

PRINCIPLE 7 Students’ self-regulation assists learning, and self-regulatory…

View original post 247 woorden meer

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: