The new ŠKODA Fabia Attention Test

6 Mrt

Het is moeilijk om je aandacht tegelijkertijd op verschillende dingen te richten zonder bepaalde informatie te missen. Misschien ken je wel het experiment waarbij je moet tellen hoe vaak de spelers van een basketbalteam de bal naar elkaar passen. Via Facebook ontdekte ik een variant op dit experiment, met name de onderstaande commercial van ŠKODA.  

  

Mocht je experiment met de basketbal nog niet kennen, bekijk dan ook even het onderstaande dit filmpje! Via deze link vind je het originele onderzoek “Gorillas in our midst: sustained inattentional blindness for dynamic events” van Simons & Chabris (1999) terug.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: