Aan de slag met Sway

15 Dec

Vorige week ontdekte ik via Twitter (@dj4am) de nieuwe toepassing Sway van Microsoft. Met deze tool kun je je eigen digitale verhaal vertellen met behulp van materiaal dat je zowel toevoegt via online (via Twitter, YouTube, …) bronnen als vanop je eigen computer (afbeeldingen). Je kunt ook tekst en links toevoegen aan de geselecteerde content. Na afloop kun je jouw verhaal delen met anderen via Facebook, Twitter, een link of door het te embedden op een webpagina.

De tool oogt mooi en biedt wel wat mogelijkheden in de klas. Mijn eerste indruk is dat de mogelijkheden in het verlengde liggen van wat ik tot op heden deed met Storify.

Wil je er zelf ook mee aan de slag? De tool was tot op heden nog in testversie en je moest via de website van Sway een invite aanvragen. Sinds vandaag kan iedereen er gebruik van maken. Via deze link kun je alvast mijn eerste Sway bekijken. 

via Bram Faems kreeg ik alvast deze link waarin het Sway team hun filosofie toelicht.

to be continued …

Geef een reactie

