Dr. Sanne Dekker over “Brain lessons”

22 Aug

Ons brein speelt een belangrijke rol bij leren. De afgelopen jaren kwamen wetenschappers tot heel wat nieuwe inzichten. Maar hebben deze ook implicaties voor de lespraktijk? In 2013 promoveerde Dr. Sanne Dekker met het proefschrift “BRAIN LESSONS – Neuropsychological insights and interventions for secondary education”.

Zij werkt samen met o.a. Jelle Jolles aan de Vrije Universiteit Amsterdam en onderzoekt de werking van ons brein, wat dit betekent voor leren en onderwijs en op welke manier we die neuropsychologische inzichten kunnen inzetten in de lespraktijk. Volgens haar is een succesvolle kennisuitwisseling tussen neurowetenschappers en onderwijsprofessionals mogelijk (en nodig!). Bovendien heeft kennis over de werking en ontwikkeling van de hersenen een positief effect op zowel de leerling als de docent. In dit filmpje vat Dr. Sanne Dekker enkele breininzichten samen en gaat ook in op o.a. de mythe over het VAK-leerstijlen model.  

Het volledige proefschrift van haar kun je hier downloaden.

Advertenties

2 Reacties to “Dr. Sanne Dekker over “Brain lessons””

  1. Pedro 24 augustus 2014 bij 8:51 am #

    Dit is op X, Y of Einstein? herblogd.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Dr. Sanne Dekker over "Brain lessons"... - 29 augustus 2014

    […] Ons brein speelt een belangrijke rol bij leren. De afgelopen jaren kwamen wetenschappers tot heel wat nieuwe inzichten. Maar hebben deze ook implicaties voor de lespraktijk? In 2013 promoveerde Dr….  […]

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: