Woord van de dag: leren via “personalised review” om beter te onthouden

22 Jan

X, Y of Einstein?

We weten al langer dan vandaag dat “spaced repetition” is een van de meest effectieve manieren om zaken te onthouden. Check hier een rapport van vorig jaar over effectieve studiemethodes.

Een nieuw onderzoek combineerde dit gegeven met learning analytics, de toepassing van Big Data in onderwijs, waarbij geprobeerd werd in te schatten welke (herhalings)vragen best gesteld werden aan een leerling doorheen de tijd. In feite kan je het vergelijken met systemen die online winkels als Amazon gebruiken om je suggesties te bezorgen op basis van je vorige aankopen, zaken die je bekeken hebt, enzovoort.

Men werkte met 3 groepen waarbij 1 groep gewoon vragen kreeg over het hoofdstuk dat men die week had gezien, 1 groep werkte met gewone spaced repetition maar zonder dat het gepersonaliseerd werd en de derde groep “personalised review”, kreeg, vragen aangepast aan de leerling.

Dit is dus een voorbeeld van zeer intensieve differentiatie tijdens…

View original post 196 woorden meer

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: