Hoe student response systems gebruiken? Zo!

31 Dec

Via @J3ro3nJ ontdekte ik een studie over het gebruik van student response systems en hun effect op leren. Hieruit blijkt niet zozeer het tijdstip waarop de proefpersonen de vragen beantwoorden (tijdens de les of aan het eind van de les) maar wel het al dan niet onmiddellijk voorzien van feedback bij elke vraag een duidelijk effect te hebben op het onthouden van de leerstof.

Abstract van het onderzoek:

Individual response devices or “clickers” are now being used in many classrooms as an active-learning component of courses. Educators may wonder whether clickers are truly beneficial to learning. This study was designed to examine whether clickers increase retention of lecture material over two days in a more controlled situation than the live classroom. Participants watched a video lecture and were either given clicker questions about the video or no clicker questions with a ‘test’ occurring two days later. The effect of immediate feedback and the timing of the questions (either throughout the video or all at the end) were assessed. It was found that clicker questions improved memory for material two days later compared to no-clicker controls, provided that immediate feedback was given about each question. Scores two days later actually improved compared to scores on the day of the video when feedback was given about the correct answers. The timing of clicker questions did not affect scores. Results are consistent with studies that took place in more ecologically valid but less controlled live classroom situations. The results may guide educators in the effective use of clickers.

clickers

Mean percentage correct scores in each session for the Questions Throughout/With Feedback  (T/FB), Questions at End/With Feedback (E/FB), Questions Throughout/No Feedback  (T/No FB), Questions at End/No Feedback (E/No FB), and the no clicker control groups.

Effectiveness of clickers: Effect of feedback and the timing of questions on learning

Michael E. Lantz,  Angela Stawiski Kent State University at Trumbull, 4314 Mahoning Ave. N.W., Warren, OH 44483, USA, http://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2013.10.009

bron: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0747563213003592#f0005

Advertenties

5 Reacties to “Hoe student response systems gebruiken? Zo!”

  1. yildirimfevzi 4 januari 2014 bij 11:00 pm #

    Dit is op Yildirim Fevzi herblogd.

  2. Pedro 5 januari 2014 bij 8:50 pm #

    Dit is op X, Y of Einstein? herblogden reageerde:
    Wou zelf over dit onderzoek bloggen, maar Tommy deed het al!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Hoe student response systems gebruiken? Zo! | G... - 17 januari 2014

    […] Via @J3ro3nJ ontdekte ik een studie over het gebruik van student response systems en hun effect op leren. Hieruit blijkt niet zozeer het tijdstip waarop de proefpersonen de vragen beantwoorden (tij…  […]

  2. Hoe student response systems gebruiken? Zo! | E... - 19 januari 2014

    […] Via @J3ro3nJ ontdekte ik een studie over het gebruik van student response systems en hun effect op leren. Hieruit blijkt niet zozeer het tijdstip waarop de proefpersonen de vragen beantwoorden (tij…  […]

  3. Hoe student response systems gebruiken? Zo! | C... - 27 januari 2014

    […] Via @J3ro3nJ ontdekte ik een studie over het gebruik van student response systems en hun effect op leren. Hieruit blijkt niet zozeer het tijdstip waarop de proefpersonen de vragen beantwoorden (tij…  […]

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: